Mjesec hrvatskoga jezika
Autor: Ivana Sučić, 11. 3. 2022.
Hrvatski jezik je jezik naše pismenosti, kulture i identiteta, a od 21. veljače do 17. ožujka obilježavamo njegov mjesec. Za početak manifestacije izabran je 21. veljače kada obilježavamo Međunarodni dan materinskoga jezika, a za završetak manifestacije uzet je 17. ožujka, na dan objave Deklaracije o nazivu i položaju hrvatskoga književnoga jezika iz 1967. godine. Hrvatski je sabor 1997. godine utemeljio Dane hrvatskoga jezika koji traju od 11. do 17. ožujka.
Jezik je važna odrednica svakoga naroda, a samim time i svakoga čovjeka. Izrazito je važno njegovati jezik i svu njegovu kulturnu, povijesnu i svakodnevnu vrijednost jer se uz jezik čovjek rađa, raste, gradi sliku o sebi i naposljetku stvara svoj identitet. Svako dijete jezik upoznaje kao radost, a zavičajni govor postaje njegovim prvim idiomom. Uz zavičajni, lokalni idiom, u školi se djeca susreću s književnim standardnim jezikom te njegovom normom, poviješću i bogatstvom. Vrlo je važno poučavati djecu o govorenju na materinjem jeziku jer u moru tuđica koje dolaze iz drugih jezika lako se se može dogoditi da jezik polako počinje nestajati, a samim time i identitet jednoga naroda. Zastanimo na trenutak u ovom užurbanom svijetu i osluhnimo bolje svaku riječ koja do nas dopire. Osluškujući riječi i jezik učenici 4.a razreda nizom su radionica obilježili Mjesec hrvatskoga jezika. Učili su, istraživali, praktično povezivali, korelirali i logički zaključivali. Fotografije govore više od tisuću riječi pa pogledajte kako su učenici učenje o jeziku protkali igrom, timskim radom i likovnim izražavanjem.
Učenici 5.a razreda su na literarno-scenskoj skupini udružili snage te su zajedno u dobrom raspoloženju izrađivali plakat za koji su prethodno morali pripremiti potreban materijal. Naime, samostalno su istraživali povijest hrvatskoga jezika, najpoznatije pismo - glagoljicu, Bašćansku ploču te ostale važne spomenike kulture poput Vinodolskog zakonika i Šibenske molitve. Na plakatu su se našla i najpoznatija imena hrvatske književnosti i njihova djela. Učenicima se najviše svidjelo pisanje na glagoljici pa su mnogi ispisivali svoja imena ili pojmove vezane za hrvatski jezik. Kako bi dali još veći doprinos obilježavanju Mjeseca hrvatskoga jezika, nekolicina učenika se i sama okušala u pisanju poezije te su ispisali stihove o svojoj ljubavi prema hrvatskome jeziku.